zondag 3 juni 2012

Reizen

Er was een schrijfwedstrijd (via de VPRO) met als thema en opdracht:
"een reis om de wereld in 80 woorden". Het moesten exact tachtig woorden zijn. Niet meer en niet minder. Hier wilde ik aan mee doen. Ik hoefde niet lang na te denken over wat de clou van het mini-verhaaltje moest worden. Het onder woorden brengen, in niet meer en niet minder dan tachtig woorden, van mijn idee kostte me wat meer moeite. Toen de deadline naderde was daar ineens het moment waarop de woorden zo tevoorschijn kwamen rollen. Helaas voor mij heb ik de hele periode een verkeerde deadline in mijn hoofd gehad -hoe slordig!- en kon ik dus niet meer aan de wedstrijd mee doen. Hoe dan ook, het was wel een leuke reden om weer doelgericht een stukje te schrijven. Misschien een goede reden om toch maar eens een stukje tekst van mezelf op mijn weblog te plaatsen. Bij deze!

Regelmatig maak ik een reis om de wereld.
Ik doe het graag.
Weg van alles.
Niks moeten.
Ik dwaal door plaatsen waar ik nog nooit ben geweest.
Ik verwonder me over datgene wat ik thuis niet ken.
Ver weg.
Iets dichterbij.
Totdat ik overal geweest ben.
Ik reis heel regelmatig.
In het donker.
In de nacht.
In de koestering van de warme kleuren, die me als een deken bedekken.
Het is de fijnste manier van reizen... voor iemand met heimwee.



Afbeelding: Loesje

Geen opmerkingen: